Thursday, June 30, 2011

umur 4 tahun.

haloo sume.. mesti korang tertanye2 kan ? apa bende umur 4 tahun tue. jap lah nie nak cerita lah.. aku ada sorang kawan yang kteowg dah berkawan sejak umur 4 tahun lagi. die juga 2 pupu dengan aku.

kteowg kawan sampai lah sekarang. kawan yang boleh dikatakan rapat. sangat rapat lah. mase umur 4 tahun tue kteowg kat sekolah tadika assam jawa, sungai haji dorani. macam-macam karenah kteowg kat situ.. maklom lah.. time tue kan bebudak lagi.. mmg macam-macam2 lah...

kteowg bersama sampailah umur 6 tahun. ceh , bersama ! haha. selepas tue kteowg terpisah. tapi kteowg terpisah tym sekolah kebangsaan jerw.. sekolah agama jumpe balik. hai, mmg tak boleh berpisah betol kteowg nie.. tahun demi tahun pown berlalu.. sehingga lah habis darjah 6.

sekarang plak proses pilih2 sekolah nak masuk sekolah mane.. pilih punye pilih, kteowg ditakdirkan bersama kembali. mkne nye apa tue ?? makne nye satu sekolah lah. apa lagi. seronok giler aku. hehe.. macam-macam peristiwa pahit manis kteowg kongsi sepanjang 5 tahun disana. korang jgn salah paham plak.. aku tade lah kawan dengan die sorang.. tapi ada gak dengan yang lain. yang lain tue t aku cerita tapi sekarang nie aku nak cerita pasal die jerw..

dan tiba lah waktu untuk kteowg sambong pengajian. agak2 kteowg bersama lagi tak ??

jawapan nya ya untuk kos yang kteowg amek jerw.. tempat tak same lah... kteowg amek kos akaun.. die belaja kolej kat gombak dan aku plak belaja kolej kat seremban.. tapi kekadang kteowg balik same.. kalo kat kg tue mesti lepak2, story-mory dan merayap. tue akan jadi acara wajib...

beberapa tahun berlalu....

masing-masing berjaya menamatkan pengajian masing2.. sekarang waktu untuk bekerja plak... die bekerja di KL... dan aku juga bakal ke sana pada 1 julai 2011.. n duduk bersama die balik. kteowg bersatu kembali setelah sekian lame.. seronok pown ada aku rase. yelah... dulu kene calling2... nie akan meghadap muke die kembali setiap hari....

nie potret bile kteowg bersama...








nie lah orang nya. panggil ida. hope kita jadi kawan sampai bile2. forever and ever. sayyaaaanng kau !

No comments:

Post a Comment